van kathmandu naar...... qatar??? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu van kathmandu naar...... qatar??? - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu

van kathmandu naar...... qatar???

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en marieke

14 April 2014 | Nepal, Kathmandu

In Kathmandu gingen we met Paul en zoey, Nieuwjaarsdag vieren. Thamel street festival was aan het einde van thamel( wijk in Kathmandu) en bomvol dansende nepalesen. Een verdomd goede dj trouwens die moderne dance mixte met nepalese en Indiase muziek. Voor de kenners, een soort punjabi mc! Voor de niet kenners... Google-it!

De mensen hier zijn alleen maar bezig met plezier maken! Er wordt niet eens gedronken!!! Dansen alsof je leven er vanaf hangt, met een soort gabberhindi stijl en zo hard mogelijk je uitgetrokken tshirt rondzwaaien, dan hoor je erbij! Dus....

De volgende dag bezochten we nog de grootste tempel van Nepal en zouden we in de avond vliegen. Nog even inchecken maar wat bleek....de vriendelijke mensen van travelgenio (onthoudt die naam!!) Hadden zonder overleg, onze ticket omgeboekt. Hierdoor moesten we in Qatar geen 49 minuten wachten, maar 12 uur en 40 minuten! Onacceptabel natuurlijk! De beste dames waren geheel niet meewerkend en hielden de hakken in het zand. Na uren bellen (letterlijk) en heel veel roepies later, kon Qatar airlines ons gelukkig uitchecken, waardoor de tickets ongedaan konden worden gemaakt... En wat blijkt!!! Plots hebben we onze oude vluchttijden weer terug! Hufters!!!!

Goed.... Travelgenio gaf de fout toe en zou zorgen voor 100 euro retour... We vlogen van Kathmandu naar het hypermoderne Doha in Qatar! Waar we door vertraging ALSNOG onze vlucht misten! Eerst even heel erg boos!!!! Maar toen....vieze geniepige lachjes en geknuiste vuistjes onzer zijde..... Qatar airlines gaf ons ter compensatie een vijf sterren hotel in het centrum van qatar, all-in!!! Om 02:00 nachts ons nog helemaal volgepropt met geweldig eten! En vervolgens geslapen op ons traagschuim matrasjes... Wat een ellende zeg. Een klein verschil met onze simpele hostelletjes met koud water... Daar liepen we dan in onze backpack kleding, tussen de pakken en witte jurken! Muhahahahaa!!!

In de ochtend gepoogd iets van qatar te zien, maar het was gewoon te warm... Wel een bizar gezicht die stad!  Woestijn omgetoverd tot filmset. Hyperdepiep modern. In alle rust gingen we samen met nog zon 15 mensen die ook het geluk hadden hun vlucht te hebben gemist, terug naar het vliegveld. Halverwege gaf een van de passagiers aan dat zij haar tas met goud???? Vergeten was in het hotel en dat wij maar om moesten draaien. De dame werd nog net niet gelyncht toen de chauffeur hier ook nog eens aan voldeed! Een aantal passagiers had slechts een half uur om in te checken. De dame werd voor het hotel afgezet en wij met toeters en bellen terug naar het vliegveld! Helemaal doorgesjeest, maar gelukkig op tijd voor de vlucht.

Een hele fijne en ruime vlucht zelfs. Lang leve Qatar airlines! Met stip op 1, ondanks alle ellende ( niet door hun veroorzaakt ).

En dan nu!!!! Sri Lanka!!!

• 17 April 2014 - 21:42

Paulien:

Wow, wat een avonturen zeg! Gelukkig hebben jullie mogen genieten van een super de luxe hotel!! Geniet van Sri Lanka. Dikke kus Paulien

• 19 April 2014 - 12:41

Mira:

Fijn om al die mooie verhalen van jullie te lezen, zo blijven we goed op de hoogte van de belevenissen.
    Heel veel plezier en tot snel mails!
    Liefs mama en Cor.

• 19 April 2014 - 12:59

Schulzie:

Travelginio! Dat was die airliner die zo zat te kloten met mijn creditcard beveiligingcodes naar Curaçao! Dat zijn echta putas haha. Wel nice van die 5 sterren dan :) Vet spannende verhalen, vooral over die krokodillen en tijger 2 verslagen terug :O!

• 19 April 2014 - 17:23

Debora En René :

Dat is nog eens een geweldige compensatie!! Nou Mariek, dat zal jou in het bijzonder wel goed hebben gedaan!

Wel lachen idd, jullie als backpackers tussen de juppen haha! We zien het helemaal voor ons ;-)
    Veel plezier in Sri Lanka!!

Kus, Deb en René