sri lankaaaaaa! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu sri lankaaaaaa! - Reisverslag uit Negombo, Sri Lanka van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu

sri lankaaaaaa!

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en marieke

23 April 2014 | Sri Lanka, Negombo

Aangekomen in Sri Lanka was een ding al snel duidelijk.. het is hier heet! En dan bedoelen we echt heet!! Zo n 35 graden om 21:00 uur heet. We worden opgehaald vanaf het vliegveld en naar ons hotelletje gebracht. Bewust even van te voren geregeld ivm onze late aankomst. De volgende ochtend besloten we dat we Sri Lanka met de motor zouden verkennen. Huurden een lekkere dikke crossert, bonden onze bagage achterop en gingen op pad. De eerste stop was anarathnapura, op zo n 4 a 5 uur rijden van negombo. De rit ging soepel en het uitzicht was fantastisch. Langs de weg aten we bij wat locale eettentjes die ons heerlijke short data voorschotelde. Dit zijn kleine hapjes gevuld met currys en andere kruidige pastas. Gruwelijk lekker! Annaradnapura is een heilige stad, gevuld met ruïnes en tempels. Bij aankomst poogden een stel tuk tuk drivers ons af te zetten. Klein giftig blikje van mariek en het geheel was rechtgetrokken. De prijs voor de rondleiding (die uiteindelijk alsnog heel slecht was) halveerde direct. Na een "so so" trip en een slechte recensie in het recensieboekje van onze vriendelijk net niet gids (in het Nederlands natuurlijk), vonden we het al snel genoeg. Geen succesvolle start van Sri Lanka, maar dat zou wel goedkomen. De volgende ochtend vertrokken we op tijd naar trincomalee. Een stranddorpje aan de oostkust. Hier hebben we de eerste dag vooral zo min mogelijk gedaan en na een maand reizen voor het eerst gezwommen!!!! Het water van de zee was zo warm, dat het leek alsof je een badkuip instapte. We ontmoette madura, een grote rasta Sri lankaan, die ons uitnodigen voor een arrack attack avondje. De locale drank van Sri Lanka.  Even dachten we aan de roxy van nepal en wilden we eigenlijk direct afzeggen, maar we besloten toch te gaan. Arrack is een soort cocosnoten rum. Echt heel goed te doen en niet te vergelijken met het giftige roxy slootwater uit Nepal. Het werd een topavond, waarbij wij tussen en met een groep tamils en sri de grootste lol hadden. Mooi om te zien hoe deze groep, die uit twee rivaliserende delen van Sri Lanka bestond, zo n plezier kon maken. De oorlog is nog niet zo lang voorbij, maar hier merkten we niks van. Wel van het feit dat de twee groepen totaal verschillend waren en zelf elkaars taal niet begrijpen. Na een avond met zang en "dans" gingen we rond een uurtje of 4 in de ochtend naar bed. Een kort nachtje want we gingen de volgende ( of eigenlijk dezelfde ) ochtend snorkelen rond pigeon island. Duiken kon helaas niet vanwege de hersenschudding van Mariek, maar we werden echt enorm verrast door het onderwater leven. Het was hier zo mooi! We hebben meer gezien dan tijdens al onze duiken samen. Amarenen, scholen barracuda's, enorme maanvissen en dit alles met ongelofelijk goed zicht. Het toppunt waren de blacktip reefsharks, ookwel baby sharks genoemd. Waar die tweede naam vandaan komt snappen we echt niet! We vonden een groep van 5 haaien bij elkaar. Die beesten waren tussen de 2 en 3 meter! Groot genoeg om Mariekje in een paniekaanval het nieuwe record voor de zeemijl te laten zwemmen. Dit was er echt weer 1 voor de bucketlist. Zwemmen met haaien, check!

• 06 Mei 2014 - 09:37

Laura:

Haha.. Marieke's giftige blik.. Ik zie het zo voor me!! :p
    Lekker bezig jongens! Op naar Maleisië..

Kussie!

• 06 Mei 2014 - 15:08

Mira:

Haai allebei,

kijken jullie uit dat jullie geen arrack attack van die hitte krijgen? ha ha ha.
    Heel veel plezier verder en tot de volgende mail.

Liefs, mama en Cor.

• 06 Mei 2014 - 18:57

Hans:

Schitterend dat verhaal met de haaien, zie het zo voor me.
    Liefs en dikke kus, papa

• 08 Mei 2014 - 21:31

Bibi:

Haha geweldig al jullie verhalen! Lekker genieten samen van alle mooie en bijzondere dingen! Xx