Bakhtapur 31 maart tot 1 april - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu Bakhtapur 31 maart tot 1 april - Reisverslag uit Bhaktapur, Nepal van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu

Bakhtapur 31 maart tot 1 april

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en marieke

31 Maart 2014 | Nepal, Bhaktapur

Lieve volgers,

We lopen iets achter door de slechte internetverbinding en stroomstoringen. Ook worden de afgelopen verslagen getikt op een half werkend toetsenbord... TIS NIE ANDERS!

Vandaag besloten we op de fiets naar Bakhtapur te gaan, de oudste stad van Nepal. We huurden een fiets en probeerden een weg te banen door het idiote verkeer. De feestdagen waren duidelijk voorbij en de eerder gegeven waarschuwingen niet voor niks. Fietsend over de snelweg, tussen de bussen en het razende verkeer door, deden we er ongeveer anderhalf uur over. Onderweg nog even geluncht, bij een lokaal tentje, waar we na het geven van een tip van ongeveer vijftig rupee -3o eurocent- een feestelijk afscheid kregen. De mensen stonden letterlijk te springen van geluk. Aangekomen in Bakhtapur kozen we ons guesthouse via Lonely Planet. Wat blijkt... Het kan nog goedkoper. Voor 1,4o euro, sliepen we in een dorm. Een slaapzaal met zowaar een warme douche. Het hotel stond niet voor niks goed aangeschreven. Perfecte lokatie in het midden van het autovrije centrum. De eigenaar heeft onze hele verdere reis in Nepal doorgesproken, waardoor we niet meer afhankelijk zijn van travelagents -zeer irritante lui-

Bakhtapur is een wonder. Het voelt als een mix van Venetie -maar dan zonder alle toeristen- en het tempelcomlex Angkor Wat in Cambodja. We zouden het hele blog kunnen vullen over deze stad, maar dat zou niet voldoende zijn of overkomen. Wij zouden zeggen... Google it...

In de avond hebben we gegeten in het deel, waar normaal gesproken alleen de koning en zijn gezelschap mocht eten. Na het afzetten van de koning is dit ook voor ons normale stervelingen weggelegd. Na het eten besloten we gezellig wat te gaan drinken in ons hotel, met de inmiddels dronken eigenaar. Deze gaf ons zelfgemaakte roxy -een soort moonshine- voorschotelde. Ook het bier mocht Jeffrey niet drinken zonder een scheut van deze kerosine. JAWEL... Ook dit is niet de drinken, maar een echte Grolschwilder laar NOOIT zijn bier staan. God wat sliepen we heerlijk. Mariekje op haar thee en Jeffrey op zijn kerosinebier. De volgende dag, nogmaals wat Dahl Bat naar binnengeschoven en de stad buiten zijn bekende paden verkend. Jammer dat we alweer verder moesten!

De fietsen werden bovenop een localbus gegooid, want we hadden te weinig tijd om terug te fietsen. In Kathmandu, boekten we onze busreis naar Chitwan National Park. Eerder door de travelagents aangeboden voor 9o dollar, hebben wij dankzij de eigenaar van het guesthouse in Bakhtapur dezelfde reis voor vier euro vijftig, kunnen boeken. Dat scheelt nogal!

• 09 April 2014 - 13:17

Lucy:

WIEHOOOO
    Gelukkig had ik deze link nog in mn favorieten staan.... Ziet er puik uit jongens. Ik ben benieuwd of er nogmeer wilde verhalen komen.

VEEEEEEL PLEZIER. En voorzichtig!!

Kussies!

• 09 April 2014 - 15:10

Sergio:

Prachtig verhaal! Naast de spannende inhoud, zou ik een cariere switch overwegen en je toeleggen op het schrijven van reis bundels, hierbij vergeleken is de Lonely Planet een ANWB reisgidsje ;-).

Veel plezier en let goed op elkaar!

• 10 April 2014 - 18:24

A & Ma Grolswilder!:

lekker zo'n biertje hé jongen, en dat zonder je vader, maar houd je kop erbij. je kan nooit weten, maar oké , daar ben je moeder voor om je ongerust te maken!!
    veel plezier en blijven schrijven , vinden we leuk.

• 11 April 2014 - 10:19

Schulzie:

Hello!!

Wouw! Fietsend over de snelweg???? I also like to live dangerously haha.
    De foto's zien er awesome uit, al helemaal de Monkey Templel!! Had je er niet eentje mee kunnen nemen :P ?

Super leuk om dit allemaal te lezen, heel veel plezier daar!!