Siem Reap!!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu Siem Reap!!!! - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu

Siem Reap!!!!

Door: Jeffrey en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en marieke

28 November 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Aangekomen in Siem reap... Aan wal stonden al direct een stuk of dertig tuktukdrivers ons op te wachten. Iedereen wilde ons graag naar het centrum brengen. Uiteindelijk iemand gekozen. Hij wist niet hoe snel hij in zijn eentje alledrie de backpacks op zijn rug moest nemen en ons naar zijn tuktuk moest begeleiden. We hadden direct al het idee dat het wel goed zat met hem en dat bleek later ook wel...

Met de tukttuk aangekomen in Siemreap. Marieke wilde graag in hetzelfde hotel verblijven als vorig jaar, maar!!! VOL... Verder zoeken (zelfde tuktuk) nog drie hotels afgegaan... VOL!!! Onze driver was druk aan het onderhandelen met iedereen en vond uiteindelijk een (in onze ogen) veel te duur hotel... Na wat onderhandelen, hadden we eigenlijk niet zo heel veel zin meer om verder te zoeken, dus bleven we toch maar... Marieke wist er weer eens 20% af te lullen en we hadden een superruime hotelkamer met airco, in een prachtig boutiquehotel (maar wel op de vierde verdieping, zonder lift)... Afgesproken dat de tuktukdriver van vandaag ons morgen en eventueel de dag erna ook nog rond zou gaan rijden en daarna lekker het stadje in...

Siem Reap is een heel levendig stadje. Een stadje dat normaalgesproken veel te toeristisch is voor ons... Maar na twee weken in de jungle en hostels, waren we blij deze kermis te vinden. Heel veel marktjes, waar Mariek toch even snel langs moest om heel heel heeeeeel eventjes snel te gaan kijken. DAT GAAT GELD KOSTEN!!!

De volgende dag naar Angkor Wat.. Het tempelcomplex van Cambodja en 1 van de 7 wereldwonderen. Om 04.00 uur op om de zonsopgang te bewonderen. Per tuktuk werden we weer gebracht... Wederom als een van de eerste aangekomen en een perfecte plek bemachtigd aan de rand van de vijver. Nadat het eerste uur verstreek, vlak voor zonsopgang, kwamen de bussen met Japanners, die zich tussen over en onder het eerder aangekomen publiek doorworstelde opzoek naar de beste plek... Die van ons dus! Dacht het niet... Gewoon Marieke een paar keer vies laten kijken en al uw problemen lossen vanzelf op hahaha...

ZONSOPGANG!!!

Fantastisch!!! Nu snap je de uitspraak " niet te filmen" want dit kan je nooit met een foto of film overbrengen... We hebben ons best gedaan. De hele ochtend hebben we door het complex geslenterd en prachtige tempels bezocht. Wij hebben ons ook nog laten zegenen door 1 van de monniken in de tempel. Onze tuktuk stond ons weer keurig op te wachten en bracht ons naar ons hotel... Even een HEUL klein tukkie gedaan.

Later die middag even lekker gegeten in een heel fijn restaurant (BBQ Cambodia style) wat vervolgens uitmondde in een HEUL gezellige avond in de Angkor WHAT!? bar......

Strompelend naar huis en vier keer langs het hotel gelopen... WAAR IS HET NOU!!! DAT WEET IK TOCH OOK NIET!!! HET IS DAAR!!! NEE DAAR ZIJN WE AL GEWEEST!!!! Oh hier is het... Ik hou van je... ik ook van jou... ;)

De volgende dag lekker de hele dag geluierd in en rond het zwembad van het hotel en later die dag de bustickets naar het noorden van Cambodja geregeld (Kratie)... De laatste tussenstop voordat we Laos ingaan.