Don Det Laos!! Chillllll!!!!!!!! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu Don Det Laos!! Chillllll!!!!!!!! - Reisverslag uit Don Det Tok, Laos van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu

Don Det Laos!! Chillllll!!!!!!!!

Door: Jeffrey en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en marieke

03 December 2012 | Laos, Don Det Tok

Doordat we een hele tijd geen WIFI of uberhaubt internet hebben gehad, komen nu alle reisverslagen in 1 keer.
------------------------------------------------------------------------------------------

In Laos de boot genomen naar Don Det (4000 islands). We wilden eigenlijk naar Don Konh (het grootste eiland), maar waren direct verliefd geworden op de enorme fijne sfeer die op dit eiland (letterlijk) zweeft.

Dat zou mogelijk iets te maken kunnen hebben met alle hennep die hier in alle bars en restaurants als " Happy" of " magic" aangeboden worden. Alle Happy pizza's, soup, shakes zijn gevuld met hennep en een groot deel van de hippies op dit eiland is voortdurend stoned.

Het eiland moesten we delen met de waterbuffels, die hier gewoon door de smalle straatjes lopen. Echt heel bijzonder.

Bij aankomst hebben we een leuke cabana uitgezocht (een zwevend houten hutje boven de rivier aan de Sunrise kant) voor 4 euro per nacht!
Met een hangmat voor onze deur. We hebben vervolgens direct weer een topavond gehad met wat mensen die hier al langer verbleven. Het werd ernstig laat!

De volgende dag waren we dan ook helemaal kapot en hebben we helemaal niks gedaan. Wel een heerlijke dag... en alweer om half 8 het bedje in.

We waren uitgenodigd voor een tubefeestje (in een tracktorband het water op) op een privestrandje nabij Don Det. Daar waar de monniken hun groente verbouwen. Dus de volgende dag net bekomen van alle alcohol, besloten we mee te gaan naar het eiland. Panda, de mascotte van het eiland, ging ook mee. Een heel lief zwart/witte puppie.
Die groente bleek uiteindelijk gewoon een berg hennepplanten te zijn, die daar gewoon in het wild groeide. De planten werden later ook gewoon de boot ingetild!

De hele dag niks gedronken, maar ons een beetje van de feestende tieners afzijdig gehouden. Niet helemaal ons publiek, maar een dagje strand is best lekker. De BBQ en de muziek was ook goed verzorgd en om een uur of 1700 gingen we weer op de boot terug naar het eiland. Halverwege werden we eruit gegooid om vervolgens al tubend de sunset te bekijken. Mooiere zonsondergang dan hier vindt je niet!!

• 04 December 2012 - 14:36

Mira:

Hoi luitjes,

Aan de( overigens) leuke foto's te zien, verkeerden jullie niet alleen in gezegende, maar ook in zekere staat!!!
    ha ha ha, hopelijk niet al te veel hoofdpijn?