Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Jeffrey en marieke - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Jeffrey en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Jeffrey en marieke

25 December 2012 | Thailand, Koh Tao

Allereerst voor iedereen een fantastisch nieuwjaar gewenst en nog de beste wensen... Door ons drukke schema hebben we dit niet eerder kunnen doen.

De bootreis Naar koh tao, viel alles behalve mee! De twee uur durende reis begon soepel, maar door het enorm slechte weer werd dit vreselijk vervelend. Nu snapten we waarom de andere maatschappijen niet wilden varen. Ongeveer 70% van de reizigers op de boot moest kotsen, waaronder Marieke.

Eenmaal aan land waren we nog steeds beroerd, maar wat is het hier moooooi... En dan gaat ook het zonnetje nog eens schijnen. Meteen naar de duikschool gelopen en even kennisgemaakt. De accommodatie was ook via hen geregeld en was prima in orde. Huisje op/aan het strand! Kerstdag en jarige Jeffrey, dus had Marieke een leuke verrassing... Vanuit Nederland een mooie chocoladetaart geregeld die hier door de plaatselijke bakker was gemaakt. Superlekker en leuk. Even lekker op het strand geluierd en heerlijk uit eten geweest bij een veeeeels te duur italiaans restaurant... Maar wel superlekker. Krijg ik ook nog een supermooie armband cadeau! Echt jarig :)

2e kerstdag meteen begonnen met onze padi open water duikcursus. Fantastisch koraal en enorme vissen... Echt een superervaring. Dezelfde avond besloten we nogmaals te gaan eten bij de te dure Italiaan (het is tenslotte kerst!) en vol met blauwe kaas en wijn, lekker te gaan slapen.

Tijdens onze tijd op de duikschool raakten we bevriend met een aantal van de divemasters en besloten we oud en nieuw te vieren op Koh pangang(een eiland naast Koh Tao, op ongeveer een uur varen). Een van de grootste fullmoonparty ter wereld. Komen we nog even op terug...

De 27e kwamen we Roy en Adi tegen. Het stel waarmee we in Luang Prabang op de bowlingbaan zijn geeindigd en die we daarna uit het oog zijn verloren. Het klikte weer erg leuk samen en wederom hebben we een prachtige uitnodiging gekregen om een bakkie te komen doen in Tel Aviv... Na deze gezellige avond afgesproken elkaar te ontmoeten op de Fullmoon party.

Voor oud en nieuw nog een aantal keer gezellig weggeweest met de mannen en vrouwen van de duikschool en dan met name Thomas en Rodi, met wie we echt leuk bevriend raakten. Vervolgens na drie dagen, onze padi afgerond! Opeens ben je officieel duiker. Is toch leuk, maar omdat we wat verder wilden gaan en we dit als fantastisch cadeau hebben gekregen van papa Hans, besloten we ook de advanced cursus te doen. Nachtduiken, wrakduiken, diepteduik(30 meter), buoyancy(vaardigheden onder water, zegmaar een soort hindernisbaan onder water) en navigeren. De hindernis was heel erg leuk en heeft ons echt tot goede duikers gemaakt (alsdus de divemasters), maar vooral het wrak vonden wij heel bijzonder om te mogen doen. Met slecht zicht dertig meter de diepte in en dan plots doemt er een battleship op, met kanonnen en al. Een hoogtepuntje van de reis... Papa bedankt! Wel jammer dat we tijdens onze diepduik even een Whaleshark hebben gemist die over ons hoofd heeft gezwommen(minstens 5 meter lang)............!

Door al het duiken, vergaten we bijna het eiland verder te verkennen. DUS! Maar weer eens een scooter gehuurd en lekker op pad gegaan. Omdat we onderweg dorst kregen, besloten we even te stoppen bij een resort. Verstopt in de bergen, met alleen een aanduiding " great sunset view" . Voor de gehele duikschool onbekend, maar daar kwam snel verandering in. Bizar mooi resort dat je alleen tegenkomt in Rockstarvideo's, met een zwembad dat op zo'n 100meter hoogte over de berg hangt en waardoor het lijkt alsof het zo door de zee inloopt. Hier even ontzettend de bal uitgetrapt en later teruggekomen met Thomas en Rodi, om hem nog 1 keertje goed te raken... Het was gewoon gezellig zou Marieke zeggen.

Oud en nieuw. De Fullmoonparty begon gezellig met een hanenkam voor zowel de mannen als de vrouwen(thema voor de dag) en fluoriserende verf... Een supermooi gezicht om duizenden mensen het strand op te zien lopen en te zien genieten van alle DJ's. Maar toen het oud voorbij was en nieuw in moest gaan, begon de ellende om ons heen. Overal vechtpartijen en mensen die door gebruik van enige syntetisch stofjes niet meer wisten hoe ze moesten plassen of laat staan ademen. Door alle ellende eindigde het feestje al snel en besloten we een hotel te nemen op het eiland. De volgende dag hoorden we dat er aardig wat mensen om waren gekomen door geweld en drugs. Wij zijn er in ieder geval achtergekomen dat dit niet het feestje voor ons is. Door het ingekorte feest, ook niet af kunnen spreken met Roy en Adi, dus dat moet dan maar in Israel.

Op de bootreis terug naar Kohtao, was wederom de hele boot aan het kotsen, maar dit keer hadden Sjefke en Mariekje een reistabletje genomen en konden we heerlijk genieten van andermans leed.

De allerlaaste dag, maar besloten om niet te gaan duiken, omdat we wat moe waren. Toen Thomas terugkwam, moest hij nog even laten weten dat wij wederom de Whaleshark hadden gemist en dat zij dertig minuten lang met het beest hebben gezwommen en foto's hebben kunnen maken. Maar wij zijn niet jaloers. Gisteren de nachttrein naar Bangkok en vandaag vliegen we naar Ho Chi Minh city (Saigon) Vietnam. Zijn benieuwd of die taxichauffeurs in Bangkok nog durfen!